Knowledge Management

Viden er essentielt når det handler om at give den gode kundeservice oplevelse. Optimer jeres vidensforvaltning med Skandinaviens førende eksperter i Knowledge Management

Mange organisationer har ikke styr på deres viden. Hvor gemmer I jeres viden? Hvem ved hvad? Hvordan fastholdes forretningskritisk viden? Hvem har svarene, som kundeservice skal bruge?

Spitzes eksperter hjælper jer til at få styr på organisationens viden med vores best practice knowledge management koncept. Vores koncept sikrer fokus på den effektive vidensorganisation. Afsættet er et struktureret overblik over relevante videnskilder og videnstyper, samt udvikling af viden rettet mod service- eller brugssituationen. Når man skal have en vidensløsning drift, er det vigtig at få styr på sin vidensorganisation, herunder sin governance, processer og rutiner omkring produktionen og vedligeholdelsen af sin viden.

I Spitze & Co har vi gennem de seneste 20 år udviklet et bundsolidt koncept for en agil og hurtig implementering, samt en ressourceeffektiv drift af vidensløsninger

spitzecoshape02.png
KM-implementering-DA.png

Læs hvordan Spitze & Co hjalp Erhvervsstyrelsen med at gennemgå en omfattende forandringsproces med vores egenudviklede videnssystem Responza.

Har I en vidensløsning som ikke virker optimalt?

Vores KM eksperter kan også bistå med implementering af andre vidensløsninger end vores eget system Responza Knowledge.

 

Vi har således spidskompetencer indenfor implementering af viden i større CRM-systemer som eksempelvis Zendesk, ServiceNow eller Salesforce.

 

Alternativt har man typisk prøvet at lave bedre vidensdeling via Sharepoint eller andre typer af databaser. Udfordringen er ofte, at disse systemer bliver sandet til, grundet dårlige vidensrutiner og at medarbejderen som resultat af dette, begynder at opbygge egne videnskilder. Det koster produktivitet og innovation.

 

Hos Postnord kundeservice har vi lavet en af de mest omfattende implementeringer af viden i netop Salesforce. Du kan læse mere om casen her

Viden er ikke kun til ekstern brug 

Picture1 v2.png

Faktisk viser analyser, at de fleste større organisationer har store udfordringer med at dele viden på tværs af organisationen. Helt op til 30% af den produktive tid i en virksomhed går med at dele viden, som man har i forvejen, og som burde være let tilgængelig for alle.  

 

Vi har hjulpet større organisationer med at få viden aktivt i spil. Hvad enten det gælder arbejdsgange eller eksempelvis HR og HR processer, som eksempelvis Novo Nordisk, men at implementerer viden ServiceNow til intern support af HR processer.

 

Står I foran opgaven, at skulle implementere viden i jeres eksisterende systemer, så tag fat i os og hør om vores erfaringer. Vi har Skandinaviens stærkeste Knowledge Management eksperter som står klar til at hjælpe. 

KK.png
erst.png
Bring-Logo.png
VW Finance
atp.png